بهترین روش های تبلیغات در فضای مجازی

بهترین روش های تبلیغات در فضای مجازی

فضای مجازی که متشکل از سوشیال مدیاها و دنیای وب سایت ها میباشد، هر روزه پذیرای میلیون ها بازدید کننده از تمام کره زمین میباشند. این بازار بزرگ بی انتها، فرصت بسیار مناسبی است برای جذب مشتری و دیده شدن. با دانستن روش های مناسب برای تبلیغ در فضای مجازی بدون شک میتوانیم موفقیت و دیده شدن را در نتیجه داشته باشیم.

  • اشتراک گذاری
  • 1402/09/29
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه
  • 155 بازدید

با نگاهی به پیرامون خود می‌توانیم به راحتی نقش فضای مجازی در زندگی روزمره‌مان را درک کنیم. بسیاری از افراد بخش قابل‌توجهی از زمان خود را در فضای مجازی می‌گذرانند. سوای از آن که هدف آن‌ها از گذراندن وقت در چنین فضاهایی چیست، این شرایط باید به عنوان فرصتی فوق‌العاده برای معرفی خدمات و محصولات توسط کسب و کارها در نظر گرفته شود. چرا که ممکن است خدمات شما در هیچ فضای دیگری به خوبی فضای مجازی دیده نشود! در زیر به معرفی انواع روش‌های تبلیغات فضای مجازی برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان پرداخته می‌شود.

انواع تبلیغات در فضای مجازی

بسیاری از شرکت‌ها موافق این موضوع هستند که تبلیغات فضای مجازی به دلیل هزینه مناسب آن‌ها و البته بازده بسیار خوبی که دارند، گزینه مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات به شمار می‌روند. البته که هزینه تبلیغات در فضای مجازی به عوامل مختلفی بستگی دارد و گاه ممکن است نسبت به سایر روش‌ها نیز بالاتر رود. در کنار هزینه، به نیروی انسانی و زمان کافی نیز نیاز است که محتوا به شکلی اثربخش در معرض دید مخاطبین درستی قرار بگیرد.

انواع تبلیغات در فضای محازی

به هر ترتیب، برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید کارهای زیادی انجام دهید. از پیدا کردن زمان مناسب برای قرار دادن محتوا تا انتخاب پلتفرم و هشتگ‌گذاری و... . در ادامه این مطلب، 6 نوع مختلف از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی معرفی می‌شوند که برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش مشتریان و درآمد بالاتر، می‌توان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری خوبی را انجام داد.

تبلیغات تصویری

یکی از روش‌های تبلیغات فضای مجازی، تبلیغاتی تصویری است که شاید رایج‌ترین آن‌ها نیز به شمار برود. باید گفت که تقریبا تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از این نوع تبلیغ پشتیبانی می‌کنند. تبلیغ تصویری در پلفترم‌هایی که تصاویر شکل رایج محتوا در آن‌ها هستند بازخورد بهتری هم دارند. چنین تبلیغی در سریع‌ترین زمان ممکن توجه مخاطب را جلب کرده و این به افزایش آگاهی از برند و معرفی خدمات برند کمک می‌کند. استفاده از لوگو اختصاصی در تصاویر تبلیغاتی هم به بهبود آگاهی و یادآوری برند کمک می‌کند. پیشنهاد می‌شود در این نوع از تبلیغات فضای مجازی از تصاویر باکیفیت استفاده کرده و متن روی تصاویر را به حداقل برسانید. 

تبلیغات ویدیویی

یکی دیگر از روش های تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات ویدیویی نام دارد. به صورت کلی ویدیو ابزار بازاریابی بسیار قدرتمندی است که درصد بالایی از کسب و کارهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. طبق مطالعه‌ای مشخص شده است که مردم به صورت میانگین در هر هفته حدود 19 ساعت محتوای ویدیویی تماشا می‌کنند که باعث می‌شود تبلیغات ویدیویی یکی از موثرترین انواع تبلیغات به شمار رود.

تمام پلتفرم‌های معروف و معتبر رسانه‌های اجتماعی، از این نوع تبلیغات پشتیبانی می‌کنند. ویدیوها جذابیت خاصی برای مخاطبین دارند و البته باید نکات مهمی در آن‌ها رعایت شود که توسط بیشتر مخاطبین نادیده گرفته نشوند. برای ساخت ویدیوهای تبلغیاتی می‌توانید از افراد معروف یا اینفلوئنسرهای پلتفرم‌های مختلف هم کمک بگیرید. توجه به جزئیات، قابل‌فهم بودن پیام نهایی و کوتاه بودن ویدیو از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرند. اکنون بسیاری از برندهای معتبر دنیا تبلیغات ویدیویی زیر 10 ثانیه را برای محصولات جدید خود آماده می‌کنند که اغلب تاثیرگذاری و بازخورد بالایی را هم دارند. اما اگر نیاز به شناساندن کامل خود به مخاطبین دارید، نگران نباشید و با ویدیوهای کمی طولانی‌تر شروع کنید.

روش های تبلیغ در مجازی

تبلیغات کاروسل (Carousel Ads)

همواره یکی از مشکلاتی که در تبلیغات فضای مجازی با آن روبرو می‌شویم آن است که چطور در قالب تصویری خاص تمام آن چه که مد نظرمان است را منتقل کنیم؟ تبلیغات چرخشی یا Carousel ایده‌ای است که به طور کامل این مشکل را رفع می‌کند. این قابلیت که در اینستاگرام در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد، باعث می‌شود که دیگر نیازی به قرار دادن تصاویر و ویدیوها به صورت تکی نباشد. حال می‌توان 10 تصویر را در قالب آلبوم و به شکلی همزمان در اختیار مخاطبین قرار داد. این ویژگی آنقدر مورد توجه قرار گرفت و آنقدر بازدهی بالایی در تبلیغات داشت که باعث شد اینستاگرام آن را برای تمامی کاربران خود به صورت رایگان نیز فعال کند. در این نوع پست‌ها می‌توانید محصولات مختلف برند خود را در اسلاید‌های مختلف به نمایش بگذارید.

تبلیغات استوری

تبلیغاتی استوری که بسیاری آن را بهترین روش تبلیغات در فضای مجازی می‌دانند دسته دیگری هستند که در اینستاگرام، اسنپ چت و فیس بوک پشتیبانی می‌شوند. استوری یکی از بخش‌های بسیار محبوب و پربازدید در شبکه‌های اجتماعی است که بسیاری بیشتر وقتی که در این شبکه‌های اجتماعی هستند را در استوری‌ها صرف می‌کنند. همچنین وجود محدودیت زمانی برای آن‌ها باعث می‌شود که هزینه تبلیغات نیز در این بخش کمتر از بخش‌های دیگر باشد. 

تبلیغات پیامی

در برخی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توان از طریق ارسال پیام به کاربران نیز تبلیغات خدمات و محصولات را انجام داد. این پیام‌ها در بین صفحه چت کاربران قرار می‌گیرند و باید شروعی جذاب و هیجان‌انگیزی داشته باشند. در غیر این صورت کاربران توجهی به آن‌ها نکرده و آن‌ها را برای خالی شدن صفحه پیام‌های خود حذف خواهند کرد. کاربران می‌توانند به صورت مستقیم به گفتگو با برند و کسب و کار بپردازند و اطلاعات مد نظرشان را از همین طریق به دست بیاورند. همچنین می‌توانید از گفتگوهای خودکار توسط سیستم نیز برای شروع استفاده کرده و سپس مخاطب را دعوت به اقدامات بیشتر کنید.

تبلیغات مجموعه‌ای

آخرین نوع از انواع تبلیغات فضای مجازی که به آن می‌پردازیم، تبلیغات مجموعه‌ای است. در این تبلیغات در صفحه اول عکس یا ویدیویی به عنوان کاور قرار می‌گیرد و در پی آن تصاویر کوچک‌تر از محصول که جزئیات و ویژگی‌های کامل محصول و خدمات را نشان می‌دهند آورده می‌شود. این نوع تبلیغات را باید ویترینی در رسانه‌های اجتماعی دانست که به کاربران اجازه می‌دهد بدون ترک پلتفرم از شما خرید کنند.

از جمله مزایای این روش باید به افزایش علاقه مخاطبین نسبت به برند و اثربخشی بالا در بازاریابی اشاره کرد. اگر نمی‌دانید باید چگونه از این روش یا سایر روش‌های گفته‌شده در این مطلب برای دریافت بالاترین اثربخشی و سود استفاده کنید، بهتر است از خدمات شرکت تبلیغات فضای مجازی استفاده کنید.

انواع روش های تبلیغات در فضای مجازی

جمع بندی

فضای مجازی اکنون به بخش جدانشدنی از زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است. حضور درصد بالایی از مردم در این شبکه‌ها و البته مدت زمان طولانی که در آن‌ها حضور دارند، باعث شده است که حتی بسیاری از برندهای مطرح و بزرگ دنیا نیز بخش قابل‌توجهی از تبلیغات خود را به چنین رسانه‌هایی اختصاص دهند. برای کسب و کارهای تازه‌کار بسیار مهم است که در تبلیغات فضای مجازی به نکاتی همچون ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد خدمات، ارائه نکات جذاب برای مخاطبین، شناخت دقیق مخاطبین و... توجه کنند که بتوانند بالاترین بهره از این تبلیغات را داشته باشند.

ما در تیم فیکا، با راهکارهای تخصصی و حرفه‌ای، بهترین اقدامات ممکن برای هر چه بهتر دیده شدن برند شما را انجام خواهیم داد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات متداول و پرسش های شما

دیدگاه خود را بنویسید

0 لایک
0 دیدگاه

دیدگاه کاربران

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری