راهنمای گام به گام انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی

راهنمای گام به گام انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی

در این مقاله فیکالج، سعی می کنیم مهم ترین فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی را با هم بررسی کنیم.

  • اشتراک گذاری
  • 1402/08/06
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه
  • 2,077 بازدید

آیا تقاضا برای محصولات اینترنتی هست؟

همین چند سال پیش بود که با ترس و لرز به یک سایت یا پیج اینستاگرامی می رفتیم تا خرید خود را ثبت کنیم و اغلب به خاطر تردید های متعددی که داشتیم خرید حضوری را ترجیح می دادیم. اما چه عاملی باعث تحول فروش آنلاین در چند سال اخیر شد؟
پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن اپلیکیشن های مختلف برای فروش آنلاین مثل اسنپ یا دیجی کالا باعث فراگیر شدن خرید اینترنتی شده است. امروزه افراد با خیال آسوده تر از فروشگاه های مجازی خرید میکنند  و خیلی ها خرید آنلاین را به حضوری ترجیح میدهند!
البته لازم به ذکر است که آمدن ویروس کرونا نیز الگوهای خرید را دستخوش تغییر کرده است و این مورد هم عاملی شد تا بازار فروش آنلاین رونق بیشتری بگیرد.
بنابراین اکنون تعداد مشتری های بالقوه در بازار آنلاین زیاد است ، اما این فراوانی نباید شما را فریب بدهد و خیال کنید هر محصولی  به هر نحوی که ارائه شود خریدار خواهد داشت. خیلی ها در همین بازار پر رونق مجازی بارها شکست می خورند و حتی سرمایه اولیه خود را نیز از دست میدهند. پس برای موفقیت اصولی و با برنامه پیش بروید. 
در ادامه 2 لیست متفاوت برای راهنمای فروش اینترنتی به شما معرفی می شود تا بتوانید بهترین محصول را برای شروع کسب و کار خود انتخاب کنید.


لیست اول:

1-محصولات مورد نیاز: 

یکی از مطمئن ترین راه های فروش این است که مطابق نیاز بازار قدم بر دارید. مردم چیزی که نسبت به آن احساس نیاز کنند به راحتی خریداری میکنند و نیازی نیست که برای خرید از روش های مختلف متقاعدشان کنید.
می توانید با سوال های ساده شروع کنید. خودتان یا اطرافیانتان به چه محصولاتی نیاز دارید که در بازار کمتر پیدا می شود؟

 

2-محصولات سرگرم کننده:

این محصولات نیز اقبال خوبی برای فروش دارند.طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مردم تمایل زیادی دارند تا برای سرگرمی خود پول خرج کنند. 
برای مثال میتوانید پیچ های فروش اسلایم در اینستاگرام را رصد کنید که چقدر با یک تک محصول که فقط جنبه ی سرگرمی دارد به فروش بالا رسیده اند.
سرگرمی فقط در قالب محصولات فیزیکی نیست و میتواند شامل خدمات اضافی  یک اپلیکیشن بازی و  تولید محتوای سرگرم کننده هم بشود .


3-محصولی که دوستش دارید:

معمولا موفق ترین فروشنده ها کسانی هستند که به محصول یا خدماتی که ارائه می دهند عشق می ورزند! 
این افراد به خوبی قابلیت ها و مزیت رقابتی محصول خود را درک کرده اند و دلایل قابل قبولی برای برتری محصول خود ارائه می دهند.
اگر شما خودتان نسبت به محصولی که میفروشید حس خوب نداشته باشید یا کامل آن را درک نکرده باشید چطور میخواهید بقیه را مجاب به خرید کنید؟


4-مرتبط با تخصص:

شاید وقتی که این مقاله را سرچ کردید به دنبال یک سری اقلام پرفروش بازار آنلاین بودید تا دقیقا همان را برای کسب و کار خود به کار ببرید.
هرچند که در ادامه ی مقاله ، این لیست هم خدمتتان معرفی می شود اما صرفا با دانستن پر سود ترین کالا ها نمی توانید در بازار موفق عمل کنید!
هرچقدر که تعداد فروشنده های یک کالا افزایش پیدا میکند به همان میزان ، فروش دشوارتر می شود.  انتخاب یک کالای پر فروش به منزله ی ورود به یک بازار به شدت رقابتی می باشد . اگر تخصص کافی نداشته باشید چطور می خواهید در رقابت پیروز شوید؟

طبیعی است که ورود به بازار جدید با تخصص و تجربه بسیار هموار تر می باشد.

 

لیست 2:

در این لیست  4 مورد از پر فروش ترین کالا ها در فضای آنلاین و اینستاگرام بررسی می شود:


1-لوازم جانبی موبایل و لپ تاپ

موبایل و لپ تاپ جزو اقلامی است که هرچند سال یک بار امکان تعویض یا خریدش وجود دارد و طبیعتا جزو نیازهای روزمره و همیشگی مردم نیست. همچنین خیلی از افراد تمایل دارند که این کالا ها را به صورت حضوری خریداری کنند.
اما لوازم جانبی آنها همیشه بازار خوبی دارد؛ به خصوص قاب های خلاقانه ی گوشی ، هندزفیری ، کیف لپ تاپ و ....

 

2-لباس

الان در فضای اینترنت برای هر سلیقه و هر گروه سنی ای می توان لباس مناسب را پیدا کرد. فروشگاه ها معمولا در یک سبک خاص به تولید پوشاک می پردازند و با تولید محتوا در خصوص آن سبک و همچنین عکاسی حرفه ای از لباس ها، استفاده از مدل ها و... به فروش فوق العاده دست پیدا می کنند.
با کمی تلاش می توانید جایی در بازار پوشاک اینترنتی پیدا کنید.

 

3-محصولات زیبایی

تعداد کاربران خانم در فضای اینترنت و اینستاگرام بیشتر از آقایان می باشد و طبیعی است که خانم ها در اینترنت هم به دنبال یکی از بزرگ ترین علایقشان یعنی محصولات زیبایی بگردند. 
برای مثال لوازم آرایشی که توسط بیوتی بلاگر ها تبلیغ می شود معمولا اقبال خوبی برای خرید دارند و همچنین کالاهای مراقبت پوستی هم به شدت پر طرفدارند ، مثلا اگر بخواهید در این زمینه تخصصی کار کنید می توانید اقدام به تولید صابون های دست ساز کنید!

 

4-لوازم دکوری خانه

خانه جایی هست که در آن به دنبال راحتی و آرامش هستیم و برای همین همیشه دغدغه ی زیباتر کردن محیط منزل را گوشه ی ذهنمان داریم. 


 

در آخر باید یاد آوری کنم که انتخاب محصول برای شروع یک کسب و کار با سختی ها و چالش های زیادی همراه است. شما باید علاوه بر شناخت دقیق از نیاز بازار ، توانایی ها و فرصت های فردی خود را نیز  به خوبی بشناسید. 
پس برای رسیدن به بهترین محصول عجله نکنید و در این راه حتما از نظر و مشاوره افراد متخصص بهره مند شوید. تیم فیکا در زمینه ی مدیریت شبکه های اجتماعی و برند سازی محصولات متنوعی تجربه دارد که میتواند در این راه به شما مشاوره خوبی ارائه بدهد.
همچنین اگر در زمینه ی هزینه طراحی سایت، خدمات سئو و مدیریت شبکه اجتماعی سوالی دارید با ما تماس بگیرید.
 

سوالات متداول و پرسش های شما

دیدگاه خود را بنویسید

8 لایک
1 دیدگاه

دیدگاه کاربران

  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • راهنمای گام به گام انتخاب بهترین محصول برای فروش اینترنتی

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری