روش های افزایش بازدید سایت

روش های افزایش بازدید سایت

با افزایش کسب و کارها در اینترنت، بزرگترین دغدغه صاحبان مشاغل اینترنتی، بازدید کاربران از سایت میباشد. در این مقاله قصد داریم شمارا با اصلی ترین و مهمترین روش برای بالا بردن بازدید سایت آشنا کنیم

  • اشتراک گذاری
  • 1402/09/08
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه
  • 154 بازدید

ساخت و طراحی وبسایت، یکی از راهکارهایی است که کسب و کارهای مختلف به منظور تاثیرگذاری بالاتر و جذب مخاطب بیشتر به سمت آن می‌روند. بنابراین هدف نهایی هر وبسایتی، بازدید و جذب مخاطب بیشتر است. اگر تنها به فکر ساخت سایتی باشید که از آن به عنوان دستاوردتان یاد کنید، بدانید که هیچ تاثیر مثبتی در روند شرکت و سازمان خود ایجاد نخواهید کرد! خوشبختانه روش‌های کاملا اصولی و اثبات‌شده‌ای وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان میزان بازدید از سایت را افزایش داد و مخاطب بیشتری را با خود همراه کرد. در این مطلب به بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت اشاره می‌شود.

چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم؟

موتور جستجو گوگل در هر ثانیه بیشتر از 40 هزار عبارت جستجو را پردازش می‌کند. تعداد زیادی از کسب و کارها و سازمان‌ها برای رسید به راه‌های نوین و خلاقانه به منظور افزایش بازدید و ترافیک سایت در تلاش هستند. متاسفانه در فضای آنلاین اطلاعات غلط زیادی در خصوص چگونگی جذب مخاطب و افزایش بازدید سایت وجود دارد که در نهایت نتیجه خاصی نیز به همراه ندارند. اما شما از آن دست از افراد نخواهید بود که چنین اطلاعات گمراه‌کننده‌ای را به کار بگیرید؛ چرا که جای درستی آمده‌اید و ما در ادامه برخی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید از سایت را به شما معرفی می‌کنیم.

بالا بردن بازدید سایت

با سئو، سلطان گوگل شو!

سئو (SEO) یا بهینه ‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، کلید جذب مخاطب جدید و افزایش بازدید وبسایت‌ها است. سئو را باید مهم‌ترین عامل در تعیین این موضوع که وب سایت در کدام جایگاه صفحات نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرد به شمار آورد. بالا بردن رنک سایت به معنای بالا آمدن در صفحات جستجو است و این یعنی کاربران بیشتری به وبسایت‌تان مراجعه می‌کنند. اینجاست که به  شعار اصلی فیکا در بحث سئو می‌رسیم! "با سئو، سلطان گوگل شو!"

یکی از مهم‌ترین موارد موجود در بحث سئو، رعایت کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی باید به طور متناسب در بخش‌های مختلفی همچون عنوان، تیترها و داخل متن به کار بروند. توجه کنید که کلمات کلیدی باید به شکلی طبیعی و اصولی مورد استفاده بگیرند و نباید آنقدر تعدادشان زیاد باشد که تمرکز خواننده را بر هم بزنند. همواره به یاد داشته باشید که در تولید محتوا، کیفیت نسبت به کمیت کلمات کلیدی در اولویت است.

به عنوان نکته‌ای حرفه‌ای، باید اضافه کنیم که استفاده از ابزارهای مخصوص سئو کمک زیادی در این زمینه ‌می‌کنند. این ابزارها مشخص می‌کنند که رقبا دقیقا از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و همچینن کاربران در خصوص موضوع مشخصی چه کلماتی را جستجو می‌کنند. همچنین بهره‌مندی از خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ که به طور تخصص در زمینه سئو فعالیت دارند نیز گزینه مناسبی است که همواره در دسترس قرار دارد.

محتوای باکیفیت و منحصر‌به‌فرد مخاطب را جذب می‌کند

بدون تردید یکی از بهترین روش‌ها برای بالابردن بازدید سایت، تولید محتوای باکیفیت و خاص است. تولید محتوای باکیفت، حتی در بالا بردن رنکینگ سایت نیز تاثیر کاملا مستقیمی دارد. در تولید محتوا باید به این موضوع دقت کنید که هدف نباید تنها تولید محتوا باشد، بلکه باید به خلق محتوایی به‌یادماندنی و منحصر‌به‌فرد توجه داشته باشید. چیزی که باعث شود نام و برندتان از دیگران متمایز شود.

بالا بردن بازدید با تولید محتوا

یکی از ترفندهایی که بسیاری از مراکز از آن استفاده می‌کنند، قرار دادن ویدیو در بخش‌های مختلف وبسایت و در بین پست‌های وبلاگ است. این کار باعث می‌شود محتوایتان در گوگل بیشتر به نمایش درآمده و همچنین مخاطب زمان بیشتری را در سایت باقی خواهد ماند.

بازنویسی مطالب قدیمی

به عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش بازدید سایت باید به بازنویسی مطالب قدیمی نیز اشاره کنیم. ممکن است مطلبی در سال‌های گذشته نوشته شده باشد و جزو بهترین و پربازخوردترین مطالب سایت هم باشد، اما از آن موقع تا به حال موارد زیادی تغییر کرده باشند و نیاز باشد که برخی نکات آن را به‌روز‌رسانی کنید. با این کار هم توجه گوگل را جلب خواهید کرد و هم دید بهتری از خودتان برای مخاطبین ایجاد می‌کنید!

استفاده از تبلیغات

با وجود آن که جستجوی ارگانیک همچنان تاثیر بیشتری در افزایش ترافیک دارد، اما تبلیغات از جمله تبلیغات PPC و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به بهتر دیده شدن‌تان کمک کند. تبلیغات این فرصت را هم فراهم می‌کنند که به مخاطبین هدف‌تان دسترسی پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. حال ترکیب ترافیکی که از جستجوی ارگانیک و تبلیغات به وجود می‌آیند، همه چیز را تغییر خواهند داد!

شما هم اجتماعی شوید!

شاید جالب باشد که بدانید به طور متوسط هر فرد بالغ روزانه 147 دقیقه را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کند! چه فرصتی بهتر از این برای کسب و کارها که خود را بیشتر در معرض دید قرار دهند؟! در حقیقت شما باید بدانید که چگونه از قدرت این مخاطبین گاه‌ حواس پرت به درستی استفاده کنند. کلید موفقیت در رسانه‌های اجتماعی، معتبر و منحصر‌به‌فرد بودن است. باید در نظر بگیرید که مخاطبین باهوش گول وعده‌های دروغین و تبلیغات غیراصولی را نمی‌خورند و باید به مواردی اشاره کنید که کاملا با هدف و برندتان همخوانی داشته باشند.

برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به منظور بالا بردن و افزایش بازدید سایت می‌توان از راهکارهایی همچون قرار دادن محتواهای مختلف متنی و ویدیویی در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، تعامل بیشتر با مخاطبین، استفاده از هشتگ‌های مرتبط، تهیه ویدیوهای کوتاه و اختصاصی و... استفاده کرد.

ایجاد بک لینک

بک لینک کردن یکی از فرآیندهایی است که اثربخشی بسیار بالایی برای کسب و کارها دارد. از مزایای بک لینک می‌توان به افزایش رنک سایت و بالا رفتن ترافیک اشاره کرد. طبق مطالعه‌ای مشخص شد که نتایج جستجوی برتر در گوگل، 3.8 برابر بیشتر از نتایج دوم تا دهم بک لینک دارند. وقتی سایتی به سایت‌تان لینک دهد، این موضوع برای گوگل روشن می‌شود که وبسایت شما ارزش و اعتبار بالایی دارد و همچنین با کلمات کلیدی لینک‌شده نیز ارتباط دارد.

بک لینک ترافیک بسیار خوبی را به خصوص برای وبسایت‌ها فروشگاهی فراهم می‌کنند. کاربران با کلیک روی لینک سایت شما به آن وارد شده و حال باید نهایت خلاقیت و تلاش خود را به کار گیرید که آن‌ها را ترغیب به خرید کنید. باید اشاره شود که برای گرفتن بک لینک نیاز به صرف هزینه زیادی هم نیست و حتی می‌توان آن را به صورت رایگان هم دریافت کرد.

کمک بک لینک به افزایش بازدید

ایمیل مارکتینگ، روشی برای بلندمدت

در انتهای معرفی روش‌های افزایش بازدید سایت به یکی از روش‌های پربازده و محبوب اشاره می‌کنیم. البته باید اشاره شود که ایمیل مارکتینگ روشی است که برای مشاهده نتایج آن باید مدت زمانی را منتظر بمانید و به همین سبب این راهکار در بلندمدت تاثیر خود را نشان می‌دهد. این موضوع به دلیل آن است که برای جمع کردن لیستی از مخاطبین و مشخصات آن‌ها باید زمان کافی را صرف کنید. اما بعد از این که لیست طولانی از مخاطبین خود داشته باشید، با هر ایمیل ممکن است به مشتری‌تان تبدیل شده و در افزایش سود نهایی شرکت نیز سهیم باشند. 

وقتی شما آدرس ایمیل و شماره کاربران را در اختیار داشته باشید، می‌توانید ارتباط نزدیک‌تر و سریع‌تری را هم با آن‌ها برقرار کنید. البته برای موفقیت بیشتر در این روش باید ترفندها و نکات مربوط به آن را به خوبی رعایت کرده و یاعث نشوید که مخاطب برندتان را نادیده گرفته و به چشم مزاحم در بین پیام‌های دریافتی‌اش به آن نگاه کند.

خدمات سئو، کلید شما برای بازدید بیشتر در گوگل

برای درک اهمیت افزایش بازدید و دیده شدن سایت‌ها، تنها کافی است به این پرسش پاسخ دهید که وبسایت‌ها برای چه کسانی ساخته می‌شوند؟ آیا وبسایت تنها توسط خود عوامل برند و سازمان مورد استفاده قرار می‌گیرند یا بستری هستند که ارتباط با مشتری و مخاطب را فراهم می‌کنند؟ به همین دلیل هر کسب و کاری که به ساخت و طراحی وبسایت خاصی پرداخته است، نیاز دارد که برای افزایش مخاطبین خود که در نهایت به افزایش سود و رسیدن به اهداف بلندمدت منتهی می‌شود، از روش‌های ثابت‌شده و مناسب افزیش بازدید سایت استفاده کند. ما در این مطلب تنها به هفت مورد از این نکات اشاره کردیم؛ اما تعداد بسیار زیادی از روش‌ها وجود دارند که بسته به نوع وبسایت و هدف مد نظر امکان بهره‌گیری از آن‌ها وجود دارد.

کسب و کارهای مختلف این فرصت را دارند که برای بهتر و بیشتر دیدن شدن، با کارشناسان ما در فیکا ارتباط گرفته و از خدمات سئو و خدمات برندسازی و استراتژی کسب و کارها بهره‌مند شوند.

سوالات متداول و پرسش های شما

دیدگاه خود را بنویسید

0 لایک
0 دیدگاه

دیدگاه کاربران

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری