عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی سبکی از عکاسی تبلیغاتی است که به معرفی کارخانجات صنعتی و سنگین میپردازد. عکاسی صنعتی یکی از راهکارهایی است که می‌توان برای نمایش محصولات و چگونگی تولید آن‌ها از آن استفاده کرد.

  • اشتراک گذاری
  • 1402/10/02
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
  • 125 بازدید

دقیقا به مانند طبیعت، محیط‌های صنعتی فرصت‌های بسیاری را برای ثبت عکس‌های جذاب و هنرمندانه فراهم می‌کنند. این نوع عکاسی شامل عکس‌های گوناگونی است؛ عکس‌هایی از ماشین‌آلات و افراد مشغول به کار و محصولات نهایی از جمله عکس‌های صنعتی به شمار می‌روند. در ثبت این نوع عکس‌ها باید به آن چیزی که قصد روایت آن برای مخاطبین را دارید دقت زیادی کرده که به بهترین شکل به آن‌ها انتقال پیدا کند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد عکاسی صنعتی و نکات مرتبط با آن، اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

تعریف عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی چیست؟ ممکن است در زمان مواجه شدن با این سوال کمی گیج و سردرگم شوید و موارد مختلفی به ذهن‌تان خطور کند. اما باید بگوییم این نوع عکاسی بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. اطلاع از تعریف عکاسی صنعتی از آن رو که ممکن است برای شرکت‌ها و کسب و کارها کاملا مفید و اثربخش باشد بسیار مهم است.

عکاسی صنعتی نوعی از عکاسی است که بر خدمت‌رسانی به مشتریان توسط شرکت‌های مهندسی، کارخانه‌ها و... تمرکز دارد. از این نوع عکاسی می‌توان به منظور تبلیغات، بازاریابی و ... استفاده کرد. معمولا در چنین نوعی از عکاسی، محصولات شرکت‌هایی که با ماشین‌آلات بزرگ و پیچیده سر و کار دارند مد نظر قرار می‌گیرند. همچنین می‌توان تصاویری از محیط کاری کارخانه یا شرکت نیز به ثبت رساند و شرایط آن را برای مخاطبین به تصویر کشید.

تعریف عکاسی صنعتی

نکته مهم در این خصوص آن است که عکاسان باید تصویر مد نظر را با جزئیات بالا و در شرایط نوری و محیطی بسیار مطلوب ثبت کنند که تمام آن چه مد نظر قرار دارد به مخاطب منتقل شود.

انواع عکاسی صنعتی

عکس صنعتی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

عکاسی معماری

همانطور که از نام این نوع عکاسی مشخص است، تمرکز در این مدل بیشتر روی ساختار مکان‌ها قرار دارد. این به معنای آن است که عکس‌ها بیشتر به نمایش نمای بیرونی یا داخلی ساختمان‌ها، پل‌ها، مناظر شهری و... می پردازند.

عکاسی محصول

عکاسی محصول نیز یکی دیگر از انواع عکاسی صنعتی است. این نوع به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که محصولات مد نظرشان برای فروش و ارائه به بازار را به شکلی جذاب و مناسب نشان دهند. در عکاسی محصول باید به جزئیات توجه ویژه‌ای صورت گیرد. عکس‌های این چنینی ممکن است ظاهر و چگونگی استفاده از محصول را هم به مشتریان نمایش دهند. همچنین امکان استفاده از عکس‌های ثبت‌شده برای ساخت کاتالوگ هم وجود دارد.

عکاسی در محل

چنین تصاویری به مشتریان دید خوبی از محیط داخلی شرکت یا کارخانه مد نظرشان را می‌دهد. همچنین نحوه کار کارکنان و چگونگی فرآیند تولید محصول نیز در این عکس‌های به تصویر کشیده می‌شود.

عکاسی هد شات

عکاسی هدشات یا سر و شانه را باید برای کارمندان بسیار مهم و تاثیرگذار دانست. چرا که آن‌ها می‌توانند از این عکس‌ها برای پروفایل پلتفرم‌های مختلف خود استفاده کرده یا در کنفرانس‌های مختلف آن‌ها را به نمایش بگذارند. این قسمت از بدن می‌تواند بیانگر نوع کار و فعالیت هر شخصی باشد که در تصاویر به مخاطبین منتقل می‌شود.

انواع عکاسی صنعتی

چرا به عکاسی صنعتی نیاز دارید؟

اما دلیل اهمیت عکاسی صنعتی چیست و چرا باید از این مدل عکاسی برای کسب و کارها استفاده شود؟ با نمایش شرایط داخلی و ماهیت شرکت یا کارخانه، می‌توانید مشتریان یا سرمایه‌گذاران آینده را علاقه‌مند کنید. اگر از عکس‌های آماده استفاده کنید، نمی‌توانید به صورت کاملا شفاف و مستقیم با مخاطبین در ارتباط باشید. با استفاده از عکس‌های صنعتی اختصاصی، حرفه‌ای بودن و مهم بودن مشتریان برای شرکت‌تان را به نمایش خواهید گذاشت.

برای بازاریابی و نمایش خدمات، باید از عکس‌هایی کاملا باکیفیت و جذاب استفاده شود؛ عکس بد ممکن است سبب شود مردم پیش از خرید مردد شده یا به طور کامل قید استفاده از خدمات شما را بزنند. در حقیقت چنین عکس‌هایی به خدمات و محصولات کسب و کارها ارزش بخشیده و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که در مشتریان اعتماد خوبی نسبت به خود به وجود آورند.

اصول عکاسی صنعتی؛ 5 نکته برای عکس‌های بهتر

برای ثبت عکس‌های صنعتی مناسب و تاثیرگذار، می‌توان از نکات و موارد کلیدی که در این زمینه وجود دارند کمک گرفت. در ادامه به 5 نکته مهم در این خصوص اشاره می‌شود.

اصول عکاسی صنعتی

تجهیزات عکاسی صنعتی

بدون شک برای ثبت تصاویری باکیفیت و جذاب، نیاز به تجهیزات کامل و حرفه‌ای وجود دارد. بنابراین پیش از هر اقدامی، تجهیزات لازم برای عکاسی صنعتی را فراهم کنید.

استفاده مناسب از نور

نورپردازی در عکاسی صنعتی اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر بخواهید محصولات یا محیط کارخانه را به شکلی دقیق و واضح به نمایش بگذارید، باید بدانید که چگونه از نور استفاده کنید. تهیه تجهیزات نورپردازی عکاسی صنعتی نیز می‌تواند کمک خوبی برای ارتقا در این بخش باشد.

استفاده از تمامی مناظر

وسعت شرکت و کارخانه، امکانات موجود و سختی کار پشت آن را به مخاطبین نشان دهید. باید توجه کنید که عکاسی صنعتی قابلیت آن را دارد که مشتریان زیادی را به سمت محصولات و خدمات‌تان روانه کند.

دقت به جزئیات

در ثبت چنین عکس‌هایی به هیچ عنوان نباید جزئیات کوچک را فراموش کرد. این جزئیات هستند که توجهات را جلب کرده و تفاوت‌ها را رقم می‌زنند. باید ویژگی منحصربه‌فرد و خاص محصول و خدمات خود را پیدا کنید و بیشتر روی آن متمرکز شوید. هر عکس از شرکت و کسب و کارتان باید داستان و روایتی را بازگو کند.

ثبت فرآیند تولید

تفاوتی ندارد که شرکت و برندتان چه چیزی را تولید می‌کند؛ اشتراک‌گذاری فرآیند تولید با مخاطبین احساس نزدیکی بیشتری را برای آن‌ها به وجود آورده و باعث می‌شود ارتباط بهتری را با کسب و کارتان برقرار کنند. البته حتما پیش از این اقدام اطمینان حاصل کنید که امکان تصویربرداری از فرآیندها وجود دارد و همچنین نکات ایمنی را نیز در صورت لزوم رعایت کنید.

جمع‌بندی

کسب و کارها برای بهتر دیده شدن و معرفی خدمات خود به مشتریان می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند. با توجه به شدت یافتن رقابت در بازار، هر چیزی که شما و خدمات‌تان را منحصربه‌فرد و متمایز نشان دهد می‌تواند عاملی تاثیرگذار باشد. عکاسی صنعتی یکی از راهکارهایی است که می‌توان برای نمایش محصولات و چگونگی تولید آن‌ها از آن استفاده کرد.
ما در تیم فیکا، با استفاده از بهترین امکانات و متخصصین، این فرصت را در اختیار کسب و کارها قرار داده‌ایم که با کمک خدمات مختلف موجود، تصویر بهتری از برند خود در ذهن مخاطبین ساخته و به فروش و درآمد بالایی دستیابی پیدا کنند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی همکاری، از طریق راه‌های ارتباطی موجود با ما در تماس باشید.

سوالات متداول و پرسش های شما

دیدگاه خود را بنویسید

0 لایک
0 دیدگاه

دیدگاه کاربران

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری