منظور از پرسونال برندینگ چیست؟

منظور از پرسونال برندینگ چیست؟

استراتژی

برندسازی شخصی یکی از انواع مهم برندینگ است که به بسیاری از افراد برای معرفی کسب و کار و توانایی‌های خود از آن استفاده می‌کنند. برندسازی شخصی فرآیند ایجاد هویت منحصربه‌فرد برای اشخاص است که در آن شخصیت، مهارت و تجربه فرد به تصویر کشیده می‌شود. باید گفت ایجاد برند شخصی مشخص راهی بسیاری خوب برای متفاوت نشان دادن خود نسبت به سایر رقبا است

  • اشتراک گذاری
  • 1402/10/04
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه
  • 207 بازدید

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، احتمالا پیش از این با اصطلاح پرسونال برندینگ روبرو شده‌اید و شاید بسیاری از جنبه‌های آن را نیز نمی‌شناسید. شاید تصور کنید این موضوعی جدید بوده یا زاییده ذهن متخصصین بازاریابی است. اما باید بدانید که برندسازی شخصی یکی از انواع مهم برندینگ است که به بسیاری از افراد برای معرفی کسب و کار و توانایی‌های خود از آن استفاده می‌کنند. در ادامه قصد داریم نگاه بیشتری به این موضوع جذاب داشته باشیم.

آشنایی با پرسونال برندینگ

منظور از پرسونال برندینگ چیست؟ برندسازی شخصی فرآیند ایجاد هویت منحصربه‌فرد برای اشخاص است که در آن شخصیت، مهارت و تجربه فرد به تصویر کشیده می‌شود. باید گفت ایجاد برند شخصی مشخص راهی بسیاری خوب برای متفاوت نشان دادن خود نسبت به سایر رقبا است. در این شرایط، فرد با معرفی شخصیت خود و برقراری ارتباط با مخاطبینی که با چشم انداز و اهداف او سر و کار دارند، خود را نسبت به سایرین متمایز می‌کند.

پرسونال برندینگ در برگیرنده تمام محتوایی است که در خصوص فرد مشخصی وجود دارد. ساخت این فرآیند رد ابتدا ساده است، اما بعد از تعیین شدن هویت، تغییر دادن آن کار بسیار سختی است. تصور کنید ایلان ماسک به اشتراک‌گذاری محتواهایی بپرازد که با حیطه کاری و شخصیت او کاملا در تضاد هستند. این باعث می‌شود که مخاطبین او کاملا گیج شوند و نتوانند بین محتوای تولیدشده و شخصیتی که از او در ذهن‌شان ساختنه‌اند، ارتباطی را برقرار کنند. 

بدون شک پرسونال برندینگ برای نهایی شدن نیاز به زمان و کار زیادی دارد؛ اما اگر می‌خواهید شخصیتی بسازید که مخاطبین اعتماد کاملی به او داشته باشند، هر تلاش و اقدامی در این زمینه ارزشمند خواهد بود.

تعریف برند سازی شخصی

پرسونال برندینگ چه اهمیتی دارد؟

برندینگ شخصی از جنبه‌های مختلفی دارای اهمیت است. باید قبول کنیم که در عصر حاضر، دامنه توجه و دقت افراد همواره در حال محدود‌تر شدن است. از این توجه به تاثیرگذاری حداکثری از همیشه مهم‌تر است. یکی از بهترین راه‌ها برای تاثیرگذاری و ماندگاری قوی، ایجاد هویت مشخص و قدرتمند است.

باید گفت متاسفانه بسیاری از افراد و صاحبین کسب و کارها، اهمیت پرسونال برندینگ را به خوبی درک نکرده و آن را کار اضافی و بی‌نتیجه‌ای می‌دانند. اما بدون شک برای داشتن کسب و کاری موفق و پرسود، نیاز به ایجاد برندی تاثیرگذار وجود دارد. در این حالت کسانی که شما و فضای کسب و کارتان را می‌شناسند، اعتماد بیشتری به شما کرده و درصد خرید آن‌ها نیز بالاتر می‌رود. همچنین باعث می‌شود افرادی که شما را نمی‌شناسند، اما به دنبال خدماتی که ارائه می‌دهید هستند، با شما و کسب و کارتان آشنا شده و به جمع مشتریان‌تان هم اضافه شود.

استراتژی برای پرسونال برندینگ

در پرسونال برندینگ در نظر گرفتن مرز بین اقدامات کافی و بیش از اندازه، ممکن است کار دشوار و پیچیده‌ای باشد. در زیر به مراحل پرسونال برندینگ به منظور اجرا و توسعه آن اشاره می‌شود.

تعیین هدف

پیش از هر چیزی باید فکر کنید که چرا به برند شخصی نیاز دارید؛ آیا می‌خواهید تبدیل به رهبری شوید که افکار و روش‌های‌تان را با مردم به اشتراک بگذارید؟ آیا از شما درخواست شده که سخنگوی شرکتی باشید یا قصد دارید شرکت خودتان را تاسیس کنید؟ هر دلیلی که در سر دارید، 3 تا 5 هدفی که می‌خواهید با داشتن برند شخصی به آن‌ها دستیابی پیدا کنید را یادداشت کنید. این باعث می‌شود که استراتژی محتوای‌تان را به شکل مطلوب‌تری پیاده‌سازی کنید.

تعیین تم یکپارچه

برند و محصولات کوکاکولا را به خاطر بیاورید؛ این برند به دلیل طرح منحصر‌به‌فرد لوگو و رنگش و فونتش معروف است. این موضوع برای تمامی برندهای مطرح دنیا وجود دارد. پس برای برندسازی شخصی نیز نیاز است که تم و طرح مشخصی را داشته باشید که افراد بتوانند در سریع‌ترین زمان شما را شناسایی کنند. در این راه باید با در نظر گرفتن تمامی جنبه‌های هویت بصری، به طرحی ثابت برسید. فونت‌ها، لوگو‌ها، رنگ‌ها و ... باید در تمامی پلتفرم‌هایی که در آن‌ها به فعالیت می‌پردازید یکسان باشند.

بازگویی داستان

اگر از اغلب مردم بپرسید آن‌ها به شما می‌گویند که تمایل دارند به صورت مستقیم با افراد ارتباط برقرار کنند نه با شرکت‌ها. با پرسونال برندینگ می‌توان به برجسته‌تر کردن شخصیت‌، نظرات و ویژگی‌های خود پرداخت و به مخاطبین بگویید که چرا باید بین تمامی رقبا، به برند و کسب و کارتان اعتماد کنند. برای روایت داستان‌تان می‌توانید پستی در این خصوص منتشر کنید که چرا به این شغل روی آوردید. توانایی‌هایی که در این راه به دست آوردید را بازگو کنید و اعلام کنید که به دنبال چه چیزی هستید. اغراق را کنار گذاشته و با مخاطبین کاملا صادق و روراست باشید.

انسان باقی بمانید!

به اشتراک‌گذاری داستان، تنها تکه کوچکی از پازل برندسازی برای شخص است. در عین این که برند شخصی‌تان در حال رشد است، همواره به خاطر داشته باشید که شما شخص هستید، نه برند و شرکت. نباید هیچ گاه خود را به عنوان شرکت یا رقیبی بی‌اخلاق معرفی کنید؛ به جای آن تنها روی کاری که تخصص دارید تمرکز کنید. ممکن است برند شخصی‌تان به صورت کامل در خصوص تجارت و کسب و کار باشد؛ اما باید هر چند مدتی جنبه انسانی خود را هم به نمایش بگذارید. شک نکنید که مردم ارتباط بهتری را با اشخاص برقرار می‌کنند.

استراتژی پرسونال برندینگ

جمع‌بندی

پرسونال برندینگ برای هر شخصی که تمایل داشته باشد کسب و کار و تجارت شخصی‌ خود را راه‌اندازی کند کاملا ضروری است. فرض کنید فردی بدون این که خود، هدف و انگیزه‌اش را معرفی کند، وارد بازار شلوغ امروزی شود. باید به مخاطبین حق داد که در شرایطی که توسط برندها و کسب و کارهای متفاوت و فزاینده احاطه شده‌اند، توجهی به افرادی که هدف و شخصیت آن‌ها را نمی‌شناسند نشان ندهند. برندسازی شخصی نیاز به تعریف برنامه‌ای دقیق و جامع دارد. اگر برنامه دچار شعف باشد، قبل از شروع شکست را بپذیرید! همچنین باید گفت اگر برندهای تجاری و شخصی را با هم ادغام کنید، به ترکیب برندینگ بسیار قدرتمندی می‌رسید که باعث پیشرفت سریع‌تر در رسیدن به اهداف می‌شوند.

سوالات متداول و پرسش های شما

دیدگاه خود را بنویسید

0 لایک
0 دیدگاه

دیدگاه کاربران

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری