موفق ترین کمپین های تبلیغاتی ایران و جهان

موفق ترین کمپین های تبلیغاتی ایران و جهان

تبلیغات اکنون نقش مهم و موثری در جذب مخاطب و باقی ماندن در بازار رقابتی دارند و میتوان تبلیغات را مهمترین بخش در بازاریابی یک شرکت دانست. بخشی که بیشترین بودجه برای آن در نظر گرفته شده و به همین دلیل باید دقیق و جوابدهی بالایی برای شرکت داشته باشد. در اینجا به چند نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ که به موفقیت‌های بزرگی منجر شدند اشاره می‌شود.

  • اشتراک گذاری
  • 1402/09/08
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه
  • 272 بازدید

اگر به دور و اطرافتان نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که تبلیغات دنیا را احاطه کرده‌اند! از بیلبوردهای شهری گرفته تا تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی مختلف، ما دائما با اشکال مختلف آن‌ها روبرو می‌شویم. برای بسیاری از شما اتفاق افتاده است که وقتی در حال تماشا یا مطالعه محتوایی هستید، ناگهان تبلیغی با شکل‌های مختلف در جلویتان ظاهر می‌شود! اکثر مواقع حس خوبی به افراد منتقل نمی‌شود و این تبلیغات بیشتر به عنوان مزاحم در نظر گرفته شده و مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اینجا جایی است که شرکت‌های معتبر و خلاق، از خلاقیت خود استفاده کرده و تفاوت‌ها را رقم می‌زنند.

حال فرض کنید مطلبی کاملا خلاقانه و متفاوت پیش رویتان قرار بگیرد؛ بدون شک کنجکاو خواهید شد و به دنبال آن می‌روید. کمپین‌های تبلیغاتی هدفی جز جذب مخاطب ندارند و در این راه ممکن است با شکست‌هایی هم روبرو شوند. در این مطلب قصد داریم چند نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق در ایران و جهان را معرفی کنیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه جذاب هستید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

کمپین‌های تبلیغاتی موفق ایران

کمپین‌ های تبلیغاتی برای هر برند و کسب و کاری ضروری بوده و مسیر رسیدن به اهداف و خواسته‌ها را هموار می‌کنند. باید گفت که تبلیغات، موثرترین راه بازاریابی است و با برندهای قوی با ترفندهای متنوع و خلاقانه، مخاطبین جدیدی را جذب می‌کنند. تبلیغ می‌تواند شکل‌های گوناگونی داشته باشد و با توجه به هدف و مخاطب هدف باید بهترین نوع آن انتخاب شود. در زیر چند نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ که در ایران به موفقیت‌های بسیاری رسیده‌اند را با شما به اشتراک می‌گذاریم. اطلاع از ایده‌ها و روند کاری این کمپین‌ها به کسب و کارهای نوظهور که چشم‌انداز وسیعی را برای خود ترسیم کرده‌اند، کمک بسیاری خواهد کرد.

کمپین تبلیغاتی اسنپ با شعار "اسنپ جوابه"

اولین نمونه کمپین تبلیغاتی ایرانی که در این مطلب به آن می‌پردازیم، کمپین اسنپ است. اسنپ که سال‌هاست در بخش تاکسی اینترنتی مشغول به فعالیت بوده و موفقیت‌های زیادی هم در این زمینه کسب کرده، به فکر گسترش خدمات خود است. اسنپ با شعار "اسنپ جوابه" قصد داشت این پیام را به مخاطبین انتقال دهد که اپلیکیشن اختصاص آن تمامی نیاز‌های کاربران را در برمی‌گیرد. سفارش غذا، خرید، خدمات پزشکی، اسباب کشی و... از جمله خدماتی است که سوپر اپلیکیشن اسنپ در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. شعار کوتاه و ریتمیک همواره راهکاری است که توسط اسنپ در نظر گرفته می‌شود و تا به حال نیز کمپین‌های تبلیغاتی این برند غالبا با موفقیت روبرو شده‌اند.

کمپین تبلیغاتی اسنپ

کمپین تبلیغاتی تپسی

تپسی دیگر شرکتی است که در زمینه تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کند. با توجه به این که رقیب اصلی تپسی در این زمینه اسنپ است، نیاز بود که از شعارهای خلاقانه‌ای استفاده شود که تفاوت‌ها را نمایش دهد. اگر نگاهی به بنرهای تپسی در سطوح شهر بیندازید، با شعارهایی همچون "خدمت شاید همون خدمته، اما تپسی در خدمت شماست، انتخاب با شماست" روبرو می‌شوید. نکته جالب این که در بنرها، جمله خدمت شاید همون خدمته، در بخش سبز رنگی قرار داده شده است که اشاره غیرمستقیمی به رقیب اصلی، یعنی اسنپ دارد. هدف نهایی این کمپین نمایش کیفیت بالاتر تپسی است.

با توجه به بالا رفتن مخاطبین و مشتری‌های تپسی، با وجود حضور رقیب قدری همچون اسنپ باید کمپین‌های تبلیغاتی این برند را کاملا موفقیت‌آمیز دانست.

کمپین تبلیغاتی اسنوا

نمونه کمپین فروش دیگری که به آن اشاره می‌کنیم، مربوط به برند اسنوا است. این کمپین یکی از خلاقانه‌ترین کمپین‌های ایرانی نیز به شمار می‌رود. این برند که در زمینه تولید انواع لوازم خانگی مشغول به فعالیت است، برای معرفی محصولات خود از کمپین "فقط یه ایرانی می‌دونه..." استفاده کرد. در این کمپین بازیگر محبوب سینما، یعنی محسن کیایی نیز حضور داشت که باعث افزایش توجه بیشتر به برند و هدف آن هم شد.

هدف از انتخاب چنین شعاری آن بود که مخاطب در ذهن خود ادامه این جمله را کامل کند و مدت زمان طولانی را با آن درگیر باشد. همچنین استفاده از این جمله خلاقانه باعث شد که در فضای مجازی بسیاری ادامه آن را در قالب سرگرمی و فان بیان کنند و این به خوبی تاثیرگذاری شعار کمپین را نشان می‌دهد.

نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ؛ دیجیکالا

یکی دیگر از کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران متعلق به دیجیکالا است. دیجیکلا فروشگاه بزرگ و قدرتمند کشور است که از روش‌های بسیار متنوع و جذابی برای تبلیغات استفاده می‌کند. از این رو اغلب کمپین‌های این برند را می‌توان به عنوان نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق معرفی کرد. انواع محتواهای گرافیکی و بصری از جمله راهکارهایی است که دیجیکالا برای معرفی خدمات خود از آن‌ها استفاده کرده است. این شرکت همچنین با کمک تکنیک‌های مختلف، افزایش ترافیک و بازدید از سایت را در اولویت خود قرار داد و اکنون باید آن را معتبرترین و محبوب‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران دانست.

کمپین تبلیغاتی دیجی کالا

کمپین موفق تبلیغاتی شهر فرش

شهر فرش آنقدر در کمپین‌های تبلیغاتی خود موفق عمل کرده است که اکثر ایرانی‌ها با این برند آشنا شده‌اند! تبلیغات تلویزیونی خلاقانه با استفاده از بازیگران و چهره‌های معروف، بیلبوردهای شهری متفاوت و... همگی از مواردی هستند که توسط برند شهر فرش به کار گرفته شدند و بدون شک به بهتر دیده شدن آن کمک کردند. برندسازی موفق شهر فرش می‌تواند الگویی برای برندهای جدیدی باشد که می‌خواهند به موفقیت‌های چشم‌گیری برسند.

کمپین تبلیغاتی کاله

شرکت کاله برای معرفی محصول جدید خود با نام پنیر لبنه، به طراحی کمپین تبلیغاتی پرداخت که شعار آن "حس سبک‌تر، چربی کمتر" بود. ویژگی و جذابیت این کمپین گرافیک ساده و بامعنی آن است که با نمایش آن در رسانه‌های مختلف، تاثیرگذاری بسیاری را روی ذهن مخاطب داشته‌اند.

کمپین‌های تبلیغاتی موفق در جهان

حال که موفق ترین کمپین های تبلیغاتی در ایران را بررسی کردیم، نوبت به بررسی کمپین های موفق در سطح جهانی میباشد. باید توجه کنید که این کمپین ها، با اهداف بزرگتر، هزینه های بالاتر و رقابت با برند های برتر جهانی صورت گرفته است و بدون شک، کیفیت و برنامه ریزی دقیق تری را نیاز داشتند. 

کمپین تبلیغاتی برگر کینگ

اولین نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ خارجی که به آن می‌پردازیم، مربوط به فست فود برگر کینگ است. این برند با خلاقیت فوق‌العاده از وضعیت خسته‌کننده ترافیک نهایت استفاده را برد و بعد از اجرای این کمپین در هفته اول، 63 درصد افزایش در دریافت سفارشات را تجربه کرد. نرخ دانلود اپلیکیشن اختصاصی این شرکت نیز به شکل روزانه 44 برابر شد و توانست به رتبه اول اپلیکیشن‌های رستورانی، بالاتر از مک دونالد برسد.

در ویدیویی که برای تبلیغات این شرکت در نظر گرفته شده بود، خدمت جدیدی به نمایش درآمد؛ برگر کنیگ به افرادی که برای مدت طولانی در ترافیک مانده‌اند و ممکن است شدیدا احساس گرسنگی کنند در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از موتور غذای موردعلاقه‌شان را می‌رساند!

کمپین تبلیغاتی نایکی

دیگر کمپین تبلیغاتی موفق خارجی، مربوط به برند نایکی است. این شرکت در سال 1988 میلادی، آگهی کوتاه Just do it را منتشر کرد. هدف از انشتار این تبلیغ با شعاری کوتاه، ارتباط‌گیری سریع با هیجانات و احساسات مشتریان بود. جالب است که بعد از گذشت‌ سال‌ها، این شعار همچنان به عنوان شعار اصلی نایکی به شمار می‌رود.

کمپین تبلیغاتی کوکاکولا

کوکاکولا در تاریخ خود، کمپین‌های تبلیغاتی موفق بسیاری را داشته است. اما یکی از جدیدترین‌‌های آن‌ها به سال 2021 برمی‌گردد. جایی که کمپینی با هدف اصلی شاد کردن مردم رومانی شکل گرفت. دلیل آن نیز قرار داشتن کشور رومانی در بین 10 کشور غمگین اروپا در سال 2018 بود. این کمپین با نام نیمه پر، مثبت‌اندیشی و شادی را ترویج می‌کرد. در این زمان کوکاکولا شیشه‌هایی را تولید کرد که به شکل نیمه‌پر بوده و هر کدام هم حاوی پیامی جذاب و مثبت در خصوص تاریخ و افتخار کشور رومانی بودند.

کمپین تبلیغاتی ولوو

نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق دیگری که به آن اشاره می‌کنیم، مربوط به شرکت معروف ولوو است؛ این شرکت در یکی از جدیدترین کمپین‌های تبلیغاتی‌اش از جمله "اجازه دهید شما را با ولوو که زندگی من را نجات داد، آشنا کنم" استفاده کرد. هدف اصلی این کمپین، هدایت مخاطب به قیف فروش و در نهایت افزایش درصد فروش بود.

در این تبلیغات، ولوو از برخی افراد که از تصادفات رانندگی نجات پیدا کرده بودند دعوت کرد که برای دیگران توضیح دهند خودروهای ولوو چگونه در زنده ماندن آن‌ها نقش داشته‌اند. جالب است که ولوو از برخی از این افراد به عنوان فروشنده نیز استفاده کرد. بعد از این کمپین موفق، بازدید خودروهای شرکت ولوو 60 درصد افزایش داشت و همچنین 30 درصد مشتریان بالقوه از خودروهای این برند استفاده کردند.

کمپین تبلیغاتی اپل

کمپین Get a Mac یکی از کمپین‌های تبلیغاتی موفق شرکت اپل است که برای فروش لپ تاپ‌های مک به کار گرفته شد. در حقیقت این تبلیغ مخصوص کسانی بود که از لپ تاپ‌های ویندوزی استفاده می‌کردند و در آن دو بازیگر نیز به ایفای نقش پرداختند. در این تبلیغات لپ تاپ‌های اپل و ویندوز با هم مقایسه می‌شدند و سعی بر القا شدن این حس به مخاطب بود که باید از مک بوک‌های اپل برای لذت و راحتی بیشتر استفاده کنند. در نهایت نتیجه این کمپین افزایش فوق‌العاده سود اپل در ازای فروش مک بوک‌ها بود و همچنین این سری از تولیدات اپل به عنوان برترین لپ تاپ‌های جهان در ذهن افراد جا افتادند.

تاثیر تبلیغات در کمپین های موفق

جمع‌بندی

کمپین‌های بسیاری توسط برندهای متعدد در سراسر جهان به منظور جذب مشتریان و ارائه محصولات و خدمات ایجاد می‌شوند. اما باید گفت تنها تعداد کمی از این کمپین‌ها به موفقیت بزرگ و چشم‌گیری می‌رسند. اگر بتوانید خدمات و محصولات‌تان را با نیاز مشتریان گره زده و این موضوع را به خوبی با آن‌ها در میان بگذارید، بدون هیچ تردیدی نام شما نیز در لیست نمونه کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق ثبت خواهد شد. فیکا، آژانس دیجیتال مارکتینگ با استفاده از متخصصین و به‌روزترین روش‌ها، به ارائه خدمات مختلف در زمینه تبلیغات و توسعه برند می‌پردازد. برای اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول و پرسش های شما

دیدگاه خود را بنویسید

0 لایک
0 دیدگاه

دیدگاه کاربران

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری