ادمین اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین اینستاگرام کیست و چه وظایفی دارد؟

با توجه به افزایش روز افزون استفاده از اینستاگرام و افزایش تعداد آنلاین شاپ و پیج ها، نیاز به اشخاص ماهری که به این پیج ها رسیدگی کرده و به صورت منظم محتوا منتشر کند، بیشتر احساس میشد. ادمین اینستاگرام، شخصی است که این وظایف را بر عهده داشته و با کمک صاحبین مشاغل می آید.

  • اشتراک گذاری
  • 1402/08/29
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه
  • 148 بازدید

ادمین اینستاگرام کیست و چه وظیفه‌ای در این شبکه اجتماعی دارد؟ این موضوع اصلی است که قصد داریم در این مطلب در خصوص آن صحبت کنیم. ادمینی یکی از اصطلاحات پرکاربرد در اینستاگرام است که شغل پردرآمدی نیز به شمار می‌رود. ممکن است شما نیز افرادی را بشناسید که بدون خارج شدن از خانه خود به درآمد ماهیانه مناسبی می‌رسند و وقتی از آن‌ها در خصوص شغل و فعالیت‌شان بپرسید، اعلام می‌کنند که ادمین صفحه‌ای در این شبکه اجتماعی هستند. در زیر به بررسی بیشتر این شغل و وظایف آن‌ها پرداخته می‌شود.

ادمین کیست؟

پیش از آن که بگوییم ادمین اینستاگرام چیست و کیست، به تعریف کلی ادمینی می‌پردازیم. کلمه ادمین در واقع مخفف کلمه Administrator بوده و رفته رفته میان فعالان در دنیای فناوری و دیجیتال جا افتاد. احتمال زیاد اگر در خانه لپ تاپ یا کامپیوتر داشته باشید، با کلمه ادمین برخورد کرده‌اید و آن را در بخش‌های مختلفی دیده‌اید. در حقیقت هر کسی که کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت داشته باشد، ادمین آن به شمار می‌رود. ادمینی به مدیریت فرآیند یا کسب و کاری اشاره دارد که فردی آن را برعهده می‌گیرد.

ادمین اینستاگرام کیست؟

اما ادمینی اینستاگرام چیست؟ بد نیست در اینجا به عبارت Webmaster اشاره کنیم؛ این کلمه به معنای مدیر وب سایت است. یعنی شخصی که سایت را به صورت کامل مدیریت می‌کند. او وظیفه بارگذاری محتوای جدید، تغییر ظاهر سایت، برطرف کردن باگ‌ها و مشکلات و پاسخ به کاربران را دارد. در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بیشتر از یک میلیارد حساب کاربری وجود دارد و به هر حساب کاربری، پروفایل یا اکانت گفته می‌شود. هر کدام از این پروفایل‌ها، صفحه مخصوصی از اینستاگرام در نظر گرفته می‌شوند. فرقی ندارد صفحه عمومی یا خصوص باشد؛ در هر حالت هر پروفایل صفحه‌ای منحصربه‌فرد است.

هیچ تفاوتی بین افراد معروف و ناشناس وجود ندارد و به جز چند تفاوت جزئی در این بین، همه افراد می‌توانند از قابلیت‌ها و امکانات مشابهی در این شبکه اجتماعی بهره ببرند. احتمالا در فیلم‌های مختلف دیده باشید که افراد معروف یا افرادی که مشغله کاری زیادی را دارند، از اشخاص مورداعتمادی برای رسیدگی به برخی از کارهای خود کمک می‌گیرند. این باعث می‌شود که آن‌ها تمامی جوانب کاری خود را کنترل کنند. در دنیای اینستاگرام نیز ادمین تقریبا به همین عملکرد اشاره می‌کند. این بدان معنا است که افراد پرمشغله مانند بازیگران، صاحبان سازمان‌ها و... از افراد مورداعتمادی استفاده می‌کنند که مدیریت صفحه آن‌ها را برعهده گرفته و اقدامات مد نظر آن‌ها را اجرا کنند.

Instagram Page Admin فردی است که برای کسب و کار و برند خود یا دیگری کار کرده و در ازای فعالیت و انجام وظایفی مشخص، دستمزدی را دریافت می‌کند.

ادمین مخفف چیست

ادمین اینستاگرام چه وظایفی دارد؟

اما وظایف ادمینی اینستا چیست؟ با بیان وظایف این شغل می‌توان پاسخ بهتری نسبت به این سوال که ادمین اینستاگرام کیست داد. با توجه به موارد گفته‌شده، متوجه شدیم که معنی ادمین در اینستاگرام چیست؛ واژه ادمین به معنای مدیر بوده و ادمین اینستاگرام شخصی است که صفحه‌ای را در این شبکه اجتماعی مدیریت می‌کند. کار ادمین اینستاگرام چیست؟ کار ادمین اینستاگرام در این شرایط ممکن است توسط کارفرما یا صاحب اصلی صفحه مشخص شود. البته وظایفی وجود دارند که به صورت کلی توسط تمامی ادمین‌ها انجام می‌شوند.

اگر از کاربران فعال اینستاگرام باشید و برخی از صفحات افراد یا کسب و کارهای مهم را دنبال کنید، احتمال تا به حال عبارت این صفحه توسط ادمین مدیریت می‌شود را در بایو برخی از آن‌ مشاهده کرده‌اید. ادمین پیج می‌تواند استوری بگذارد، عکس‌ها و فیلم‌هایی را منتشر کند، ویدیو‌های طولانی را در IGTV آپلود کند، به نظرات پاسخ دهد، صفحه را ایمن نگه داشته و از هک شدن جلوگیری کند، اقدامات لازم برای جذب مخاطب را انجام دهد، سطح تعامل صفحه را بالا ببرد، با روش‌های تبلیغات مختلف آشنا باشد، به افزایش فالوور واقعی با کمک روش‌های مختلف بپردازد و....

در واقع وظایفی که ادمین اینستاگرام دارد همان مواردی است که برای ارتقا و توسعه صفحه اینستاگرام خود انجام می‌دهید.

وظایف ادمین اینستاگرام

میزان درآمد ادمین اینستاگرام

در این بخش قصد داریم در خصوص حقوق ادمین اینستاگرام و موارد تاثیرگذار در آن صحبت کنیم. یکی از موارد مهم در این خصوص، مهارت و تخصص فرد است. بدون شک ادمین حرفه ای اینستاگرام که سابقه فعالیت‌های موفقی را هم داشته، میزان حقوق بالاتری را درخواست می‌کند. از عوامل مهم و تاثیرگذار دیگر در این زمینه، موقعیت جغرافیایی است. موقعیت جغرافیایی روی میزان حقوق دریافتی در تمامی مشاغل تاثیرگذار است. به طور مثال سطح حقوق و درآمد در شهر تهران کاملا بالاتر از سایر شهرستان‌ها است. ممکن است ادمین اینستاگرام در شهر تهران، دو برابر ادمین‌های شهرهای دیگر درآمد داشته باشد. 

این حقوق همچنین بر اساس نیازها و توقعات کارفرما و صاحب صفحه نیز تغییر می‌کند. ممکن است برخی صفحات حتی به صورت روزانه نیز نیاز به مدیریت و اقدام خاصی نداشته باشند؛ اما برخی دیگر در ساعت‌های مشخصی از روز هم نیاز به اقدامات خاصی داشته باشند. با توجه به موارد گفته‌شده در این خصوص، می‌توان به این نتیجه رسید که حداقل حقوق، برای وظایف آورده‌شده در زیر مشخص می‌شود:

  • آپلود محتوای مختلف و سازماندهی آن طی زمان
  • پاسخ مستقیم به پیام‌های دریافتی
  • مدیریت نظرات و حذف موارد توهین‌آمیز
  • توجه به دیده شدن صفحه و افزایش مخاطبین

در صورت فراگیری این وظایف، حقوق ادمین نیز بالاتر می‌رود. باید گفته شود که تعیین سقف مشخصی برای درآمد ادمین اینستاگرام امکان‌پذیر نیست و این رقم بر اساس نوع کسب و کار، بودجه مد نظر، حجم کار، تخصص فرد و... متغیر خواهد بود.

چگونه به یک ادمین موفق در اینستاگرام تبدیل شویم؟

ممکن است با خود بپرسید که چگونه می‌توان در این شبکه اجتماعی ادمین شد؟ به صورت کلی، یافتن تخصص در زمینه‌های مختلف، نیاز به تمرکز دارد. همچنین، تمرکز باعث ایجاد تخصص در هر کسب و کار و حرفه‌ای می‌شود. برای تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام، باید روی کسب تخصص تمرکز داشته باشید. در ادامه نکاتی مهم که می‌تواند در راه ادمین اختصاصی اینستاگرام شدن به شما کمک کند آورده شده است:

  • در ابتدا لازم است که به اپلیکیشن و فضای اینستاگرام و تمام نکات و قابلیت‌های آن مسلط شوید؛
  • می‌توانید چگونگی کار با اینستاگرام را از طریق وب سایت آن‌ها کاملا فرا بگیرید؛
  • نحوه کار با ربات Fallout را به خوبی فرا گیرید؛
  • با انواع روش‌های افزایش فالوور واقعی آشنا شده و از آن‌ها کمک بگیرید؛
  • با تکنیک‌های جدید و مدرن در خصوص هشتگ‌ها و استفاده از آن‌ها آشنا شوید؛
  • از زیرنویس صفحات وبلاگ ایده بگیرید؛
  • به درک مناسب و کاملی از قابلیت استوری و چگونگی اثرگذاری آن برسید؛
  • تسلط نصبی به نرم افزارهای مختلف طراحی و گرافیکی پیدا کنید که در صورت لزوم از آن‌ها بهره ببرید؛
  • مقالات فارسی و انگلیسی موجود در این زمینه را بررسی کنید؛
  • از صفحات موفق و خلاق ایده بگیرید؛
  • با صفحات مختلف اینستاگرام و کارکرد هر کدام آشنا شوید.

شغل ادمینی اینستاگرام

ارائه خدمات ادمینی اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی در فیکا

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که به سرعت در میان مردم به محبوبیت فوق‌العاده‌ای رسید و رفته رفته به صنعتی درآمدزا در دنیای تکنولوژی تبدیل شد. یکی از شغل‌هایی که به واسطه این پلتفرم به وجود آمد، ادمینی اینستاگرام است. ادمین اینستاگرام به صورت کلی به مدیریت صفحات مختلف می‌پردازد و همواره در تلاش است که مخاطبین جدیدی را اضافه کرده و محتوای متناسبی را مطابق با رویکرد صفحه و جامعه هدف آن تولید کند. در این مطلب به بررسی این شغل و وظایف و نکات مهم آن پرداختیم. اگر در فکر این هستید که به ادمینی حرفه‌ای در این شبکه تبدیل شوید، باید مطابق با چارچوب و اصول مشخصی عمل کرده و روی پیشرفت‌تان تمرکز کنید.

شما عزیزان میتوانید برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات ادمینی اینستاگرام، به صفحه خدمات سایت فیکا مراجعه کرده و یا با پشتیبانی تماس بگیرید.

سوالات متداول و پرسش های شما

دیدگاه خود را بنویسید

0 لایک
0 دیدگاه

دیدگاه کاربران

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری