بهترین ابزار ها برای مدیریت شبکه های اجتماعی

بهترین ابزار ها برای مدیریت شبکه های اجتماعی

فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های اصلی دیده شدن کسب و کار در دنیای دیجیتال امروزی است. یکی از مهمترین مباحث فعالیت در فضاهای مجازی، بحث مدیریت و نظم بخشیدن به این سوشیال مدیاها میباشد.در این مقاله قصد داریم بهترین ابزارها برای مدیریت و فعالیت شبکه های اجتماعی را به شما معرفی کنیم.

  • اشتراک گذاری
  • 1402/08/30
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه
  • 120 بازدید

خوشبختانه ما در عصری زندگی می‌کنیم که راه‌های ارتباطی در انواع و شکل‌های مختلفی وجود داشته که می‌توان از آن‌ها برای انتقال پیام مشخصی استفاده کرد. البته با وجود مزایای زیادی که شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها و دیده شدن آن‌ها به همراه دارند، موارد و نکاتی نیز وجود دارد که برای رسیدن موفقیت باید حتما مد نظر گرفته شوند. مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از چالش‌هایی است که بسیاری با آن روبرو می‌شوند. شاید مهم‌ترین موضوع در این زمینه مسئله زمان و انرژی باشد؛ همین مورد باعث می‌شود برخی برندها اصلا به سمت استفاده از شبکه‌های اجتماعی نروند که در نهایت چیزی به جز ضرر و تاثیر منفی به دنبال ندارد.

ابزار های مدیریت شبکه های اجتماعی

ما در این مطلب چند ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی را به شما معرفی می‌کنیم که با کمک گرفتن از آن‌ها، مدیریت صفحات مختلف و بهره‌مندی از مزایای آن‌ها کاملا دست‌یافتنی‌ خواهد بود.

برترین ابزارهای مدیریت شبکه‌ های اجتماعی 

فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های اصلی دیده شدن کسب و کار در دنیای دیجیتال امروزی است. اما فعال بودن در همه شبکه‌های اجتماعی و از همه مهم‌تر، مدیریت مناسب آن‌ها کار ساده‌ای نیست و اگر با ابزار مناسب این فرآیند آشنا نباشید، احتمالا بعد از مدتی قید حضور و فعالیت در آن‌ها را خواهید زد. این که هر روز باید پست مشخصی را در شبکه‌های اجتماعی مختلف بارگذاری کرده، به کامنت‌ها و پیام‌ها پاسخ دهید، تاثیر پست‌ها و مطالب انتشار داده شده را بررسی کنید و...، شاید در روزهای اول هیجان‌انگیز باشد، اما بدون شک با گذشت زمان کاری سخت و وقت‌گیری خواهد بود که ممکن است برنامه‌های اصلی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی این قابلیت را دارد که در چنین شرایطی به کمک مشاغل و کسب و کارها آمده و امکان بهره‌مندی و گرفتن تاثیر مثبت از حضور فعال در پلتفرم‌های مختلف را فراهم کند. در حقیقت چنین ابزاری این امکان را فراهم می‌کند که تنها از طریق یک پلتفرم به مدیریت کامل شبکه‌های اجتماعی مختلف بپردازید. در زیر بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی معرفی شده‌اند.

نرم افزار Hootsuite

یکی از نرم افزارهای کاربردی در مدیریت شبکه‌های اجتماعی، Hootsuite نام دارد. جالب است که بدانید در این نرم افزار میلیون‌ها کاربر از سراسر دنیا فعالیت می‌کنند. نظارت بر مکالمه مشتریان، انجام به‌روزرسانی‌های خودکار، خواندن پاسخ‌های کاربران، زمانبندی پیام‌ها و مطالب و مشاهده آمار از ویژگی‌های این ابزار حرفه‌ای به شمار می‌روند.

شرکت‌های معتبری همچون سونی و کوکاکولا این نرم افزار را به منظور مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود به کار گرفته‌اند. در Hootsuite می‌توان تمام شبکه‌های اجتماعی مختلف را به صورت کامل مدیریت کرد و دیگر نیازی نیست به وبسایت‌ها یا برنامه‌های مختلفی سر بزنید. هزینه پایین اشتراک این نرم افزار نیز مزیت دیگری است که باعث استقبال بسیار خوب از آن شده است.

نرم افزار مدیریت شبکه اجتماعی Buffer

پنل مدیریت شبکه های اجتماعی Buffer از دیگر ابزارهای محبوب کاربردی در این زمینه است. در این نرم افزار، ابزارهای مختلف و لازم برای انتشار، تعامل، تحلیل و همکاری جمع‌آوری شده که مجموعه کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
از جمله ویژگی‌های این محصول باید به داشتن نسخه اندروید، وب و ios، قابلیت‌های مناسب نسخه رایگان، زمانبندی مناسب و دقیق برای انتشار محتوا، قابلیت آنالیز سطحی و دقیق و... اشاره کرد.

نرم افزار MeetEdgar

دیگر ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم، نرم افزار MeetEdgar است. اگر ایده جدیدی برای پست‌های تازه در شبکه‌های اجتماعی مختلف خود ندارید، این ابزار با بازیابی پست‌های قدیمی صفحه، بهترین آن‌ها را مجددا مورد استفاده قرار می‌دهد. این روش استراتژی محتوا باعث می‌شود که افراد جدیدی که به جمع دنبال‌کنندگان صفحه‌تان اضافه می‌شوند نیز از مطالب مناسب و پربازده قبلی‌تان بهره‌مند شوند. همچنین به کمک این ابزار می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی برای انتشار محتواهای جدید نیز انجام داد. اگر در انتخاب زمان برای پست‌های جدید دچار مشکل شوید نیز این ابزار به صورت خودکار، زمان مناسبی را برای آن‌ها در نظر خواهد گرفت.

ابزار های مهم شبکه های اجتماعی

نرم افزار Sprout Social

Sprout Social ابزاری دیگری است که در مدیریت کردن شبکه‌های اجتماعی متفاوت به کسب و کارها کمک می‌کند. با این ابزار می‌توان محتوای مختلف مد نظر را ذخیره کرد و سپس با تعیین تاریخ در زمان معین آن‌ها را منتشر کرد. همچنین در قسمت داشبورد آن بخشی وجود دارد که عملکرد و تاثیر محتواهای مختلف را به صورت لحظه‌ای به نمایش در می‌آورد. علاوه بر این، بدون آن که به برنامه‌های متعددی وارد شوید، تمامی پیام‌های مخاطبین خود را به صورت کامل و با درج تاریخ مشاهده خواهید کرد و می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید.

نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی Mention

Mention هم از ابزارهای دیگری است که در نظارت و مدیریت شبکه‌های اجتماعی از آن استفاده می‌شود. یکی از قابلیت‌های ویژه این ابزار آن است که می‌تواند هر آن چیزی که در خصوص برند یا محصولی در فضای وب وجود دارد را بررسی کرده و تحلیل کاملی را در اختیار کاربران قرار دهد. با اتصال پلتفرم‌های مختلف با این ابزار می‌توان به شکل مستقیم به منشن‌ها پاسخ داد. همچنین امکان افزودن حساب کاربری برنامه Buffer به این نرم افزار به منظور زمان‌بندی انتشار محتوا هم وجود دارد. Mention به صورت کامل از توییتر، اینستاگرام، وبلاگ‌ها و انجمن‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار Zoho Social

در انتهای مطلب معرفی برترین ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی، به معرفی نرم افزار Zoho Social می‌پردازیم. این ابزار، یکی از ابزارهای بسیار کامل در این زمینه است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد پست‌ها و محتواهای مختلف را زمان‌بندی کرده، نظرات کاربران را بررسی کنند، به بررسی گزارشات عملکرد صفحات مختلف بپردازند و مشکلات موجود را برطرف کنند.
یکی از قابلیت‌هایی که این برنامه را نسبت به دیگر ابزارها متمایز می‌کند، قابلیت عدم انتشار پست در زمان نامناسب است. به این معنا که اگر طبق برنامه باید پستی منتشر شود، در صورت وجود مشکل این پست در زمان دیگری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

از دیگر مزایای این ابزار قدرتمند باید به داشتن CRM قوی، رایگان بودن نسخه پایه و رابط کاربری ساده و جذاب اشاره کرد. البته Zoho محدودیت‌هایی نیز دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به محدودیت در استفاده توسط اعضا ( تنها تا 3 نفر)، عدم امکان انتشار استوری در اینستاگرام و فیسبوک و پولی بودن قابلیت‌های پیشرفته اشاره کرد.

ابزار برای شبکه های اجتماعی

جمع‌بندی

راه‌های ارتباطی زیادی که بین برندها و مشتریان وجود دارد، کار را برای انتقال پیام راحت‌تر کرده است. اما همین تعدد راه‌ها ممکن است در مواردی چالش‌ها و مشکلاتی را هم به دنبال داشته باشد. مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از همین چالش‌ها است که بسیاری از برندها با آن درگیر می‌شوند. ما در اینجا 6 ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی که عملکرد بسیار خوبی را داشته و امکانات بسیار کاملی را در اختیارتان قرار می‌دهند، معرفی کردیم. با استفاده از این ابزارها، دیگر نگرانی در خصوص زمان انتشار محتوا، مدیریت صفحات و بررسی عملکرد آن‌ها نخواهید داشت.

سوالات متداول و پرسش های شما

دیدگاه خود را بنویسید

0 لایک
0 دیدگاه

دیدگاه کاربران

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری