معرفی 7 عدد از بهترین نرم افزار های طراحی و ساخت موشن گرافیک

معرفی 7 عدد از بهترین نرم افزار های طراحی و ساخت موشن گرافیک

با توجه به اینکه طراحی موشن گرافیک، شاخه کاری ایست که برپایه ایده و خلاقیت بنا شده، باید به گونه ای باشد که افراد طراح بتوانند به راحتی ایده ها و طرح های داخل ذهن خود را طراحی کنند.

  • اشتراک گذاری
  • 1402/08/22
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه
  • 149 بازدید

در دنیای مدرنی که در آن قرار داریم، برنامه‌ها و نرم افزارهای موشن گرافیک به طور گسترده‌ای در تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی، آموزش، سرگرمی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل آن نیز واضح است؛ جلوه‌های بصری و گرافیک‌های حرکتی بهتر در ذهن مخاطب قرار گرفته و با آن ارتباط برقرار می‌کند. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد ایده اصلی را به طور خلاصه، واضح و موثر منتقل کنند. بسیاری از کسب و کارها برای جذابیت بیشتر و اثرگذاری قوی‌تر به سراغ ساخت موشن گرافیک می‌روند.

در حالتی که شاید بسیاری حوصله و وقت خواندن متن‌های طولانی را ندارند، استفاده از این ترفند به دیده شدن بهتر کمک زیادی می‌کند. به همین منظور افرادی که به کار طراحی موشن گرافیک مشغول میباشند، باید از برنامه هایی استفاده کنند که بتوانند سفارش خدمات موشن گرافیک خودرا با بهترین کیفیت به کارفرما تحویل دهند.

 در ادامه ما قصد داریم لیست بهترین نرم افزار موشن گرافیک را که امکان ساخت ویدیوهای متنوع با آن‌ها وجود دارد، معرفی کنیم.

بهترین نرم افزار موشن گرافیک؛ از افتر افکت تا اینشات

چرخه ایجاد انیمیشن متحرک از چند فرآیند مختلف تشکیل شده است. طراحی ساده تا ترکیب مدل‌های سه‌بعدی در صحنه‌ای پیچیده همگی در این دسته قرار می‌گیرند. برنامه‌های مختلف و متعددی برای ساخت موشن گرافیک وجود دارند که هر کدام ویژگی خاصی را ارائه می‌دهند. در زیر لیست بهترین نرم افزار های موشن گرافیک آورده شده است که با کمک آن‌ها تصاویری تاثیرگذار و حرفه‌ای برای برندسازی و بهتر دیده شدنتان تولید خواهند شد.

Adobe After Effects

در معرفی بهترین نرم افزار موشن گرافیک باید حتما اسمی از افتر افکت برده شود. این برنامه جذاب هم قابلیت‌های ویرایشگر ویدیو و هم فتوشاپ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از قابلیت‌های ویژه این نرم افزار باید به منتقل‌سازی گرافیک متحرک، ایجاد جلوه‌های ویژه حرفه‌ای، تولید تصاویر گرافیکی متحرک، افکت‌های متنوع برای انیمیشن، حذف اشیا، ویرایش رنگ و تصویر و... اشاره کرد.

این برنامه نخستین ویرایشگر ویدیوی Adobe است که برای متحرک کردن و ترکیب گرافیک‌های متحرک پس از توسعه استوری بورد و اجزای موجود در فتوشاپ و ایلاستریتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. آموزش موشن گرافیک با افتر افکت به دلیل همین ویژگی‌ها یکی از موضوعاتی است که علاقه‌مندان به دنبال آن هستند.

نرم افزار افتر افکت

Cinema 4D

Cinema 4D برنامه ساخت موشن گرافیک است که بسیاری آن را به سایر ابزارهای سه بعدی به دلیل راحتی در استفاده و انعطاف‌پذیری آن در زمان ادغام با افتر افکت ترجیح می‌دهند. ویژگی‌های جالب و حرفه‌ای این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که مدل‌های سه بعدی با کیفیت بسیار بالا را با بالاترین سرعت روی نمایشگر رایانه خود به نمایش در بیاورند. از این برنامه بیشتر برای ایجاد جلوه‌های بصری در سطح صنعتی استفاده می‌شود.

Adobe Premiere Pro

در ادامه معرفی بهترین نرم افزار موشن گرافیک به برنامه Adobe Premiere Pro می‌رسیم. شرکت ادوبی در ترکیب افتر افکت و پریمیر با هم گام رو به جلویی برداشته است. پریمیر هم برای طراحان جلو‌ه‌های حرکتی و هم برای ویرایشگرهای ویدیو بسیار مهم و کاربردی است. این برنامه موشن گرافیک قابلیت ایجاد پیوندهایی فعال با افتر افکت را دارد؛ بنابراین کاربران می‌توانند تنظیمات نهایی ترکیب‌بندی و تصاویر خود را بدون نیاز به رندر اولیه انجام دهند.

این نرم افزار فضایی است که طراحان ویدیوهای ساخته‌شده را ویرایش کرده و کارهای تکمیلی همچون موسیقی، جلوه‌های صوتی، برش و... را به منظور همگام‌سازی تمام ویدیو انجام می‌دهند.

نرم افزار پرمیر

نرم افزار Maya

Maya دیگر برنامه برای ساخت موشن گرافیک است که در ابتدای کار به منظور ایجاد جلوه‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما اکنون از آن برای طراحی و ساخت مدل و متحرک کردن شخصیت‌ها استفاده می‌شود. توانایی و قدرت مایا در پردازش رندرهای سه بعدی انیمیشن‌های باکیفیت، آن را به یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم‌ افزارهای حرکتی تبدیل کرده است. البته رابط کاربری این برنامه برای افرادی که پیش‌تر با چنین برنامه‌هایی آشنایی نداشته‌اند ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد.

نرم افزار Blender

نرم افزار موشن گرافیک بلندر یکی از پرهوادارترین برنامه‌هایی است که برای ساخت موشن گرافیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. حجم کم و سرعت بالا از جمله ویژگی‌های بسیار جذاب این نرم افزار است. از این رو برای اجرای بلندر نیازی به وجود سیستم قوی و پرهزینه وجود ندارد و می‌توانید با سیستم‌های معمولی نیز به تولید موشن گرافیک‌های حرفه‌ای بپردازید. در این نرم افزار هر ابزاری که برای موشن گرافیک دو بعدی و سه بعد موردنیاز است را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین جالب است که بدانید بسیاری از هنرمندان و طراحان در صنعت بازی‌های ویدیویی از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

نرم افزار بلندر

نرم افزار Mocha

نرم افزار ساخت موشن گرافیک Mocha یکی از برنامه‌های کامل و پر از ابزارهای مختلفی است که در دسته بهترین‌ها قرار می‌گیرد. نرم افزار موشن گرافیک موکا که نسخه پرو آن نیز در دسترس کاربران قرار دارد، این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بخشی از تصویر متحرک را جدا کرده و در تصویر متحرک دیگری قرار دهند.

قابلیت تغییر زاویه نمایش با کنترل لنز دوربین نیز ویژگی دیگری است که این برنامه را برای ساحت جلوه‌های ویژه و موشن گرافیک‌های گوناگون ایده‌آل می‌کند. موکا نرم افزاری بسیار قدرتمند برای طراحان انیمیشنی است که علاقه‌مند به تعویض صحنه، حذف اشیا یا رتوسکوپی هستند.

لازم به ذکر است که می‌توان Mocha Pro را به عنوان افزونه رد افتر افکت با Premiere Pro به کار گرفت. از این رو باید این ابزار را یکی از بهترین برنامه‌های موجود برای ساخت و تولید انواع تصاویر متحرک دانست.

برنامه اینشات

در انتهای معرفی بهترین نرم افزار موشن گرافیک، به یکی از پرکاربردترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. ساخت موشن گرافیک با اینشات شاید در نگاه اول بعید به نظر برسد؛ اما باید بدانید که شما با این برنامه ساده موبایلی نیز می‌توانید به راحتی موشن گرافیک بسازید و از آن استفاده کنید. با توجه به پیشرفته‌تر شدن موبایل‌های هوشمند، اکنون کاربردهای جدیدتری را نیز از آن‌ها شاهد هستیم. ابزارهای مختلفی برای ساخت موشن گرافیک برای موبایل وجود دارند که یکی از راحت‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها اینشات است. البته نباید انتظار تصاویر حرفه‌ای از چنین برنامه‌هایی داشت؛ اما در شرایطی استفاده از آن‌ها نیز سودمند خواهد بود.

جمع‌بندی

موشن گرافیک، تصاویر متحرکی است که برای تبلیغات، آموزش و... کاربرد دارد. با توجه به این که اکثر افراد ارتباط بهتری با تصاویر برقرار کرده و مطالب از این طریق در حافظه بلندمدت آن‌ها باقی می‌ماند، استفاده از چنین راهکاری می‌تواند برای کسب و کار و بهتر دیده شدن آن بسیار مهم باشد. در این مطلب 7 نرم افزار موشن گرافیک کاربردی و حرفه‌ای که امکان استفاده از آن‌ها برای تولید تصاویری جذاب و تاثیرگذار وجود دارد، معرفی شدند. با آموزش و بهره‌گیری از آن‌ها امکان تولید تصاویری متحرک با قابلیت‌های خاص و جذاب را خواهید داشت.
 

سوالات متداول و پرسش های شما

دیدگاه خود را بنویسید

0 لایک
0 دیدگاه

دیدگاه کاربران

  • صفحه اصلی
  • وبلاگ
  • معرفی 7 عدد از بهترین نرم افزار های طراحی و ساخت موشن گرافیک

برای انجام عملیات برروی این کامنت، باید کاربر سایت باشید.

اشتراک گذاری